lördag 22 oktober 2011

Ljuva fredag!

Helgen inleddes idag på bästa tänkbara sätt, en riktig mysfredag med fina väninnan J! Vi inledde kvällen med att gå på bio och se en romantisk komedi vilket blivit vår grej. Det är en trevlig genre, man kan stänga av hjärnan en stund och lämnar salongen med en glad och mysig känsla. Idag blev det filmen "Whats your number?". Rolig och väldigt söt film, jag ger den TTT+ i betyg av TTTTT. Värt att nämna är att jag betygsätter jämfört med andra filmer i genren "Romantiska komedier", vilket enligt mig är det mest rättvisa sättet att betygsätta på.

Sen knatade vi hem till mig och fixade i ordning en fantastisk plockbuffé. Av någon anledning blir det alltid lika lyckat när vi två står i köket tillsammans, undrar varför? Kanske för att vi båda är galna i plockmat och har ett hyfsat nördigt matintresse =) Här kommer ett axplock av kvällens mat:

Sparris stekt i smör och citronolja, med hyvlad parmesan och rostade pinjenötter.

Oliver samt baconlindad halloumiost kryddad med rosmarin. Gudagott!

Js specialitet: Caprese, dvs tomat och buffelmozzarella med färsk basilika och dagen till ära en riktigt fin olivolja som vi köpte på Sicilien.

Laxrullar med brie och färsk basilika, såå gott! Till höger naturell kallrökt lax.

Självklart bjöds det även på ostbricka, med Emmenthaler, två sorters Cambozola (min favorit för tillfället) och brie.

Min tallrik - MUMS!
Resten av helgen är hyfsat tom på planer vilket känns väldigt skönt efter en intensiv vecka. Vi har dock mycket kvar att göra i lägenheten eftersom vi flyttade för bara 2,5 månad sen, så ett besök på IKEA är det tänkt att det ska bli åtminstone. Ett träningspass ska också hinnas med men i övrigt tänker jag bara göra det som faller mig in! Önskar er alla en riktigt skön helg!

2 kommentarer:

  1. Mums!!! =) Alltid lika gott. Och det går att klara sig utan stora mängder kolhydrater även en fredagskväll. Fast jag åt iofs lite melon...

    SvaraRadera
  2. Tror inte du fick i dig så många kolhydrater på den lilla biten melon. Snart är du riktig LCHFare ska du se ;)

    SvaraRadera