torsdag 27 oktober 2011

It´s back!!

Träningsvärken är tillbaka! Efter ungefär 2 dagar med väldigt lite träningsvärk är jag faktiskt glad att ha den tillbaka med full styrka! Det känns rejält i hela baksidan idag, från vaderna upp till nacken (!), och framförallt med vänsterhanden tar det emot att trycka ner tangenterna på datorn. Det är på den nivån alltså. Riktigt gött hur som helst, men jag oroar mig lite inför Core-passet imorgon. Jag vill ju göra bra ifrån mig, mycket bättre än förra gången, och det kan bli svårt med en trashad kropp. Men en sak i taget, jag kanske återhämtar mig mirakulöst (haha, troligt...)?

Passet igår då? Det gick bra tycker jag! PT-Daniel körde som vanligt väääldigt hårt med mig, men jag har lärt mig att inte säga emot utan istället bita ihop, och att han räknar på sitt eget sätt som inte alltid är så logiskt. Men det är bara att låta bli att räkna själv och helt enkelt acceptera det antal repetitioner han säger att jag har kvar. Jag mesade mig i en övning dock och jag är lite arg på mig själv för det. Men jag blev tvingad till en hantel som var så tung att jag inte ens orkade hålla den, och jag förstod inte riktigt syftet med att göra något som jag så uppenbart inte klarade av. Men mina vädjande blickar besvarades enbart av ett stenansikte som utstrålade besvikelse, och till sist hade jag "klarat" mina 10 repetitioner, dock på ett allt annat än snyggt sätt. Sånt trams får det vara slut med, jag vet ju att det inte tjänar något till utan att det bara är att bita ihop och ta sig igenom det. MEN, jag måste också lära mig att fokusera på det som är positivt. Detta var EN övning, men det är den jag minns när jag tänker tillbaka på passet igår. Alla de andra då? När jag bet ihop och kämpade tills benen knappt bar mig och armarna skakade? Jag fick massor av beröm och fick t o m höra att jag är en dröm-klient! DET måste jag ju ta till mig och lägga på minnet istället för att skaka det av mig och tänka på det som var mindre bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar