fredag 23 december 2011

Ny fettmätning!

Igår var det dags att göra en ny fettmätning. Jag var rätt nervös inför den, för det har inte hänt ett dugg på vågen men jag känner mig väldigt annorlunda i kroppen, både starkare och fastare. Så jag hoppades på ett bra resultat men var rädd att bli besviken eftersom jag kämpat så hårt.

Min första fettmätning i oktober visade 36,8% kroppsfett. Det är inte ett bra resultat och det chockade mig att det var så dåligt eftersom jag inte är överviktig. Min andra fettmätning gjordes efter 6 veckor och visade 34,6% kroppsfett, dvs en minskning med 2,2% vilket var ett bra resultat eftersom jag under den tiden egentligen bara tränat ordentligt i två veckor. Två veckor gick bort för att jag var sjuk, och de två första veckorna gick mest åt till att gå igenom träningsprogrammet.

Sen förra mätningen har det gått 4 veckor, och dessa veckor har jag tränat alla mina 3 pass med PT-Daniel för att öka effektiviteten trots färre pass. Jag har börjat springa i 15 min efter styrkepassen för att få till mer förbränning och i förra veckan återinförde jag mitt fjärde pass.Vad blev då resultatet? Kolla här:
Tada! 31,7%! En minskning med 2,9% på 4 veckor, och total minskning med 5,1% på 10 veckor! Min muskelmassa har ökat med 3,6%! Väldigt nära mitt första mål nu som är att komma inom det acceptabla fettprocent-intervallet för kvinnor som är 25-31%. Jag är väldigt nöjd och stolt över mina resultat, och detta är bara början! Det som känns extra bra är att jag lyckats med det här utan att följa något kostschema och utan att räkna kalorier. Jag har ätit bra LCHF-mätt när jag är hungrig tills jag är mätt, och jag har till och med kunnat göra en del undantag. Därför finns det utrymme för fortsatta fina resultat. Jag har ökat min träning från 3 till 4 pass/vecka, och efter jul kommer jag också strikta till kosten ytterligare. Kommer bli väldigt bra det här! =D

1 kommentar:

  1. Vad intressant att få veta sin fettprocent, hur mäter man det? Inget man kan göra själv antar jag?
    Kram Lotte

    SvaraRadera