onsdag 23 november 2011

Vilken kväll!

När jag kom till gymmet efter min tuffa och långa dag på jobbet (var hemifrån över 12 timmar) kände jag mig som en urvriden disktrasa ungefär, fast med 180 i puls. Jag ville så gärna göra bra ifrån mig men trodde inte min kropp skulle palla...

Vi började med att göra en ny kroppsfettmätning. Resultatet blev 34,6% mot 36,8% förra gången, dvs en minskning med 2,2%. PT-Daniel var jättenöjd med tanke på att jag varit sjuk och konstig i kroppen de senaste veckorna och inte kunnat träna så mycket. Är jag nöjd då? Ja det är jag väl, men jag är otålig!! Jag vet att jag inte kan förvänta mig mer resultat med tanke på förutsättningarna jag haft, men det känns lite sjukt och verkligen inte okej att jag ligger över det acceptabla intervallet för fettprocent. Men det kommer det att bli ändring på!

Trots tröttheten var jag fast besluten att göra kvällens pass till ett bra pass, för det tyckte jag mig vara värd efter min tuffa dag. Motivationen visade sig ge resultat och passet kändes riktigt bra! Jag fick göra extra set av några övningar, kunde höja någon vikt och fick också prova några nya övningar, bl a marklyft som gick riktigt bra! Det var som vanligt väldigt roligt att träna med Daniel, och precis som vanligt lämnade jag gymmet sprudlande glad och med en känsla av att jag klarar så mycket mer än jag tror! Hoppas att jag kommer få ha den känslan i kroppen även efter morgondagens pass som är ett Core-pass... Jag ber även till högre makter att träningsvärken från dagens pass väntar tills på fredag med att slå till med full kraft, annars kommer det bli tufft för mina stackars armar imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar