onsdag 23 november 2011

Vilken dag...

Ja jösses vilken dag det varit, och fortfarande är. Till att börja med skulle jag vara på jobbet kl 6 för en så kallad releasemorgon. Jag har en timme till jobbet så klockan ringde vid 04.15. Skönt. Jag var livrädd att missa tåget så jag var på centralen i god tid, stod och väntade och tyckte att det var rätt skönt att veta att jag skulle få sitta ner i lugn och ro, äta frukost, lyssna på radio, och kanske slumra en stund. Precis innan tåget kommer in inser jag: "Helvete, jag glömde datorn!!". Jag har i vanliga fall inte datorn med mig hem men jag var tvungen idag. Jag skulle vara på plats hos kunden och vårt kontor är larmat så tidigt på morgonen så det fanns inget alternativ. Det var bara att rusa upp till cykeln och cykla hem, väcka sambon för att meddela att jag tog bilen eftersom han har den i vanliga fall. Sen fick jag genomsvettig sätta mig i bilen och börja köra. Till saken hör att jag aldrig kört till jobbet tidigare och dessutom har vansinnigt dåligt lokalsinne. Jag har ingen GPS utan fick använda Kartor-appen i iPhonen, inte optimalt på motorväg kan jag meddela. När jag började närma mig ringde min projektledare och när jag lade på luren insåg jag att jag precis missat den avfart jag skulle tagit... Men efter många om och men kom jag fram och 6.15 satt jag redo vid skrivbordet vilket var hur lugnt som helst eftersom vi skulle sätta igång på allvar 6.30. Pulsen däremot gick inte ner på många timmar efter denna rivstart...

Sen har det varit en lång dag med mycket strul av allehanda sort och efter att ha varit vaken i 12 timmar är jag minst sagt trött. Men dagen är inte slut än, för ikväll är det åter dags för ett pass med PT-Daniel. Håll tummarna att jag lyckas fokusera och prestera trots allt, för jag orkar inte få skäll idag, det är en sak som är säker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar