fredag 11 november 2011

Snart är det helg!

Det är fredag och om inte jättemånga timmar är det dags att gå hem! Har en riktigt rolig helg framför mig som jag är rätt säker på kommer kompensera för allt jag gick miste om förra helgen när jag var sjuk.

Ikväll ska jag äntligen träffa bästa J! Vi har försökt få till en dejt på det spontana och härliga sättet hur länge som helst utan att lyckas. Jag gjorde ett nytt försök igår utan några som helst förhoppningar, och till min stora glädje var hon ledig! Eftersom J också upptäckt att gluten är en dålig idé för ganska många och definitivt för henne, har hon börjat äta LCHF-inspirerat. Ikväll bjuds det på rester från igår: kycklinggryta med blomkålsris. Till efterrätt ska vi prova LCHF-chokladbollar. Hoppas det är gott för chokladbollar är en stor favorit hos oss båda! Hälsonördar som vi är båda två blir det ikväll inget vin eftersom vi ska dricka imorgon, utan vi kommer istället festa till det med något smaksatt bubbelvatten, haha!

På lördag väntar en överraskning som jag längtat efter länge: makarna Z ska ta med mig och sambon på utflykt! Vi blir hämtade på lördag efter lunch och kommer vara hemma ca ett dygn senare. Vi ska ta med oss badkläder, sovkläder och varma jackan. Undrar vad vi ska hitta på??? Nyfiken så jag dör, men snart är det dags!

Självklart blir det även lite träning i helgen så jag är uppvärmd inför nästa vecka då det är fullt ös som gäller igen. Idag blir det styrketräning och sen får jag se vad jag hinner med på lördag och söndag. Planen är att prova att köra ett Core-pass själv och även hinna med ett konditionspass.

Vad hittar ni på i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar