tisdag 15 november 2011

Gonatt!

Jag har alltid svårt att komma till ro på kvällarna, och det har jag haft ända sen jag var liten. Det är så mycket jag vill fixa och dona med, och tiden räcker inte riktigt till. Jag har aldrig varit någon morgonmänniska, därför är det extra kämpigt för mig att tvingas gå upp kl 6 varje dag som jag gör nu eftersom jag pendlar en bit till jobbet. Många är morgnarna då jag tänker "ikväll ska jag minsann gå och lägga mig klockan nio så jag får sova ut", men har det någonsin hänt? Svaret är nej, fram tills ikväll, för nu är det dags för bingen. Frukost och lunch är förberedda, tänderna borstade och kläder tills imorgon framlagda. Nu väntar en stund på spikmattan vilket jag hoppas ska hjälpa min kropp att göra sig av med lite stresshormoner, och sen förhoppningsvis 8 timmars välbehövlig sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar