måndag 7 november 2011

Veckans mat

Här kommer de rätter vi ska laga i veckan. Alla recept är hämtade från Anna Halléns förträffliga kokbok LCHF - Husmanskost, som jag rekommenderar till alla som äter LCHF. Den innehåller massor av lättlagade och goda recept med vanliga råvaror. Jag har köpt ganska många LCHF-kokböcker, och vissa av dem gör det för komplicerat, med mat som inte passar in i min vardag och därför blir de inte använda. Denna kokbock har jag använt till att veckoplanera mat nästan varje vecka sen jag köpte den!

- Krämig kyckling i ugn med bacon, färska örter och jordnötter, serveras med blomkålsris
- Köttfärssås, serveras med smörfräst vitkål
- Strimlad biff med jordnötssås, serveras med stekta zucchinistrimlor
- Laxburgare med räkröra, serveras med matig sallad
- Renskavsgryta med kantareller och syltlök, serveras med blomkålsmos

Renskavsgrytan gjorde vi redan igår och den var hur god som helst! Nu ska jag resa mig från soffan och laga lite mat!

Renskavsgryta med blomkålsmos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar