måndag 28 november 2011

Var tog helgen vägen?

Denna helgen försvann snabbt som attan... I fredags blev det en lång kväll på jobbet (som alla andra dagar förra veckan) och sen var det hem och joina sambon i köket med kalasförberedelser. I lördags blev det således städning och mer matlagning inför kalaset och sen kalas för närmsta familjen och släkten för min sambo som fyllde 30 för 2 månader sedan. Kalaset blev väldigt lyckat och det var roligt att träffa alla. Jag hann mysa ordentligt med finaste brorsonen som nyligen fyllt 4 månader och fick också tid med sambons brorsdotter som helt plötsligt fyllt 6 år. Hur gick det till undrar jag?? Kommer kanske lite bilder från kalaset ikväll om jag orkar hålla mig vaken. Förra veckan var galet intensiv och denna veckan började lite i samma spår. Behövde vara på jobbet kl 7 så jag tog snällt tåget strax efter 6, men det blev mer än en timme försenat pga växelstrul. Kul kul.

Veckan som kommer har jag lite mer planerat än jag hade önskat. Jobbmöten kvällstid både idag och imorgon, träffa min underbara kostrådgivare Åse på onsdag (längtar!) och så träningen på det. Denna veckan (och 3 veckor framöver) kommer jag köra alla mina 3 pass tillsammans med PT-Daniel. Det ska bli grymt kul, men jag förbereder mig mentalt på att stappla fram, han är duktig på att ge mig träningsvärk! Som kompensation för allt som händer är torsdagen helt fri från måsten i kalendern. Istället blir det julmys-kväll med sambon. Den preliminära planen är att äta julkorv med blomkålsmos och se på Love actually för att hitta julkänslan, mysigt!

Hoppas få mer tid att blogga framöver men just nu prioriterar jag hälsan framför allt, och där är nyckelorden sömn, vila och återhämtning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar