måndag 7 november 2011

Veckoutvärdering v. 44

Så var det dags att utvärdera förra veckan med avseende på mina mål för hösten.

Träning
Eftersom jag blev sjuk blev det inte så mycket träning, ett konditionspass och ett styrketräningspass bara =( Men det kan jag inte klandra mig själv för.


Kost

Kosten har det gått bra med trots sjukdomen. Ett litet undantag blev det i form av lite potatismos och en chokladpralin när jag var ute och åt med sambons familj. Det blev inga större mängder kolhydrater av det, men onödigt eftersom det inte gav mig något annat än ett ökat sug. Sötsuget är dock helt borta igen och jag lär mig av mina misstag att det (oftast) inte är värt det! "Tack vare" förkylningen missade jag festen i lördags och därför slutade veckan på totalt 2 glas vin vilket får räknas som godkänt.

Vikt
Detta börjar bli tjatigt men här står det still som vanligt. Men jag känner mig fastare i kroppen och försöker bortse från siffrorna på vågen.

Fettprocent
Har inte gjort någon ny fettmätning och det är väl inte dags förrän om 2 veckor eller så. Hoppas innerligt på resultat men är rädd att all utebliven träning ställer till det nu.


Sömn
Nu när jag är sjuk sover jag hela tiden =) Men annars går jag fortfarande och lägger mig för sent, suck. Hur gör man för att lägga sig innan kl 22 när man egentligen är kvällsmänniska??


Höstmys
Nu när jag varit sjuk har jag tänt massor av ljus för att muntra upp mig och druckit massor av te för att lindra halsontet, så det får väl räknas som höstmys fastän det inte är så mysigt att vara sjuk =)


Jag tycker fortfarande att min hälsosatsning går bra trots att jag är sjuk just nu. Jag sköter kosten så länge och utövar träning på det mentala planet istället. Det är nämligen oerhört frustrerande för mig att inte kunna träna när jag äntligen kommit igång! Tankarna går i mönster som att allt är förstört och att jag aldrig kommer komma i form nu, men så är det ju inte alls. När jag är frisk igen väntar många många veckor då jag kan sköta även träningen exemplariskt för att uppnå de mål jag satt upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar