onsdag 2 november 2011

Planering

Planering är verkligen A och O för att lyckas med en ordentlig hälsosatsning. När man vill äta bra och träna mycket funkar det inte att äta det som finns till hands och träna när man känner för det, åtminstone inte för mig.

När det gäller kost så gör vi oftast en veckoplanering och veckohandlar. Ser dessutom till att alltid ha åtminstone några bra mellanmål hemma, t ex avokado, nötter, Kesella, tonfisk, babybel, andra ostar, någon skinka, ölkorv, osötat ekologiskt jordnötssmör etc. Varje kväll förbereder jag morgondagens frukost och lunch, och om jag ska träna direkt efter jobbet även ett mellanmål. Jag har alltid två Babybel i väskan ifall jag skulle bli akuthungrig, men jag brukar inte behöva äta dem. Har vi inte gjort någon veckoplanering (som denna veckan) ser jag åtminstone till att veta vad vi ska äta på kvällen.

Träningen planerar jag också in i förväg som ni ser i menyn till höger. Mitt mål är att träna 3-5 gånger per vecka, beroende på hur veckan i övrigt ser ut. 5 gånger kommer jag inte alltid att hinnas med, men 3 ska jag åtminstone få till.

Hur ser era veckor ut med träning och mat? Hur gör ni för att få ihop schemat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar