måndag 7 november 2011

Just nu...

...ligger jag i soffan och är smått skakig, osäker på om det är förkylningen eller hostmedicinen som orsakar det. När jag vaknade i morse mådde jag ännu sämre än igår, hoppas att jag når vändpunkten snart...

Jag försöker göra det bästa av det, och startade morgonen med Ipren, hostmedicin och nässpray för att inte känna mig alltför eländig. En lång dusch på det och rena mjukiskläder och jag känner mig åtminstone inte äcklig längre =) Måste förresten tipsa om Otrivin Comp, det är en livräddare i förkylningssammanhang! Den gör precis vad den lovar i reklamen, tar bort nästäppan och stoppar rinnsnuvan!

Att vara förkyld är dock inte en anledning att strunta i kosten och tröstäta - utan tvärtom. Dels behöver min kropp ännu mer nu än annars bra näringsrik mat så att den kan bli frisk igen, och dels förbränner jag inte särskilt mycket genom att bara ligga i soffan. Dagen började som vanligt med äggfrukost, en lite mindre portion än annars, och till lunch blir det LCHF-bröd med något gott pålägg. Jag kan ju roa mig med att blogga idag åtminstone, tänkte som vanligt lägga upp förra veckans veckoutvärdering och denna veckans matplanering. Men först vila och te!

Tända ljus gör det lite mysigare att vara sjuk...

Mitt favorit höst-te!

1 kommentar:

  1. Ååhhh!
    Stor KRYA PÅ DIG kram !!!
    Stanna nu i soffan tills du känner dig riktigt bra och gör inte som jag (går till jobbet mossig).

    SvaraRadera