tisdag 15 november 2011

Risig

Jag cyklar förbi gymmet på vägen hem, och blev idag grön av avund när jag såg PT-Daniel stå och instruera en annan tjej. Jag skulle ju också träna idag!! Men jag fick ställa in det, för min kropp verkar vara helt i obalans. Jag är återhämtad från förkylningen, men igår kväll började jag må väldigt konstigt. Jag fick ont i magen och frös så jag skakade. Jag tog en lång varm dusch men det var som att jag inte kunde bli varm. Även i sängen under täcket låg jag och huttrade vilket gjorde det svårt att somna och jag vaknade mitt i natten med ont i magen. När jag vaknade i morse var jag aptrött efter att ha sovit så lite och dåligt och dessutom genomsvettig. Jag kände mig dock inte tillräckligt dåligt för att stanna hemma så jag pallrade mig iväg till jobbet men har hela dagen känt mig skakig. Jag hade ingen aptit och fick tvinga i mig halva min sallad till lunch, trots att det var sallad med varmrökt lax som jag älskar.

Jag vet inte vad det beror på, om jag började träna för tidigt efter förkylningen eller om det är stressrelaterat eller nånting annat. Oavsett vad orsaken är så är det uppenbart att min kropp ber om vila och det ska den få. Ikväll blir det en lugn kväll i soffan och imorgon har jag passande nog en ansiktsbehandling inbokad. I helgen väntar ännu mer vila eftersom jag och sambon beger oss iväg på en gourmetweekend som var min 30-årspresent till honom. Vi är borta fredag-söndag och kommer njuta av goda middagar och frukostar i vacker miljö.

Tills jag är på banan - träna för mig med är ni snälla! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar