fredag 4 november 2011

Medlidande

Häromdan fick jag bevis på att jag syns och hörs när jag kör tuffa pass med PT-Daniel. Två tjejer frågade mig på gymmet om det inte var jag som tränat med PT för någon vecka sedan. Vi pratade lite och jag kom fram till att de förmodligen var på plats när jag körde mitt första överjävliga Core-pass. De sa att de tyckte så synd om mig och att han borde fattat att jag inte orkade mer, haha. Faktum är ju att jag den gången också tyckte synd om mig själv =) 

De frågade vad jag tyckte, om det var värt det och så vidare, och mina svar är solklart JA! Det är värt det, varenda krona, varenda svettdroppe, varenda sekund av träningsvärk och smärtan när jag tvingas köra några repetitioner eller några sekunder till! Varför? För det första för att det är så väldigt roligt! Jag älskar att ta i och utmana min kropp, och pushningen jag får är ovärderlig! För det andra så blir det ett väldigt effektivt sätt att träna. Det är övningar och upplägg som är anpassade just för mig, för att passa min kropp och mitt liv, och för att jag ska nå mina mål. Jag får konstant hjälp att förfina min teknik: det är armbågar som ska lyftas och ben som inte ska sträckas och magmuskler som ska spännas, och så vidare. Det gör att jag tränar på ett bra sätt för min kropp, och jag är därför övertygad om att jag på det här sättet kommer få bättre och snabbare resultat än om jag försökt mig på detta på egen hand. För det tredje, icke att förglömma, så blir träningen numera av. Mina bokade pass får jag snällt infinna mig till, och det skulle inte vara kul att komma till ett pass och behöva säga att jag inte tränat någonting på egen hand sen förra gången vi sågs. Det finns någon som håller koll på mig, och det är exakt vad jag behöver just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar