onsdag 30 november 2011

Avslappning

Eftersom jag stressat för mycket på sistone, både på jobbet och fritiden, så försöker jag nu bli bättre på att planera in lugn och ro i schemat. Imorgon kväll blir det myskväll av något slag med sambon, jag minns för övrigt inte riktigt när vi senast hade en lugn vardagkväll tillsammans och det säger väl rätt mycket om hur den senaste tiden varit för oss båda. Det är alltid någon som jobbar sent eller är iväg på något... Nästa torsdag har jag ingen träning inplanerad, och sambon är dessutom iväg på julbord med jobbet. Vid dessa tillfällen brukar jag alltid se till att bjuda hem någon tjejkompis vilket jag var ytterst nära att göra även igår. Jag stannade dock upp och tänkte efter en stund först. Är det verkligen det jag vill? Svaret blev nej, jag var inte alls sugen på att boka upp något denna kväll även om det såklart alltid är mysigt med tjejkväll. Jag ville vara för mig själv och ta det lugnt, så jag bokade in mig på en timmes massage på Gilda skolan, det har både jag och min kropp gjort oss förtjänta av. Sen blir det någon enkel och god mat hemma (troligtvis favoriten varmrökt lax) och sen kanske några avsnitt av Desperate Housewives i soffan =) Jag längtar redan efter denna kväll vilket är ett tydligt bevis på att jag gjorde rätt val!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar