torsdag 17 november 2011

Uppdatering och myskväll

Jag mår mycket bättre och det känns uppenbart att min kropp behövde vila och sömn. Utmaningen är att fortsätta på den vägen och inte låta det bli en engångsföreteelse, för i så fall är jag snart tillbaka igen, och det vill jag inte. Jag vill må bra och vara frisk och stark, det är det hela min hälsosatsning handlar om! Problemet är att prioritera, jag vill ju göra allt, och så har det alltid varit. Men livet blir ett pussel när man ska hinna jobba, pendla, handla, laga bra mat, träna, städa, diska, tvätta, inreda klart en lägenhet och däremellan gärna hinna med lite kvalitetstid med sambo, vänner och familj också. Jag får väl helt enkelt tänka som jag gör på jobbet: jag gör det som är mest prioriterat de 8 timmar jag är där och det jag inte hinner, det hinner jag inte, end of story. Sen kommer en ny dag med en ny prioriteringslista. Sömn och återhämtning måste högre upp på min privata prio, det är ett som är klart.

Kvällen igår var väldigt avslappnande och mysig! Efter jobbet var jag på ansiktsbehandling på LenHud som jag varmt kan rekommendera. Blir alltid så väl omhändertagen där, och jag frågar mig själv varje gång varför jag inte går på behandlingar oftare. För mig finns det ingen bättre känsla än att bli ompysslad, och det är något jag borde unna mig mer. Jag kostade dessutom på mig lite lyxiga produkter: rengöringsmjölk, en ansiktskräm och ett serum. Alla är bra "nu på vintern när man måste ta bättre hand om sin hud". Toklurad säkert men det är alltid trevligt med nya produkter i badrumshyllan!

Efter behandlingen var jag på bio med bästa väninnan J. Vi såg I don´t know how she does it, med Sarah Jessica Parker. Den var mysig, rolig och tänkvärd med hög igenkänningsfaktor. Vi var eniga om att ge den 3/5 i betyg. Bio borde jag också gå på lite mer, det är skönt att få ge sig in i en annan värld en stund. Vilken tur då att det är dags redan nästa vecka igen, då står nya Twilight-filmen på agendan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar