torsdag 3 november 2011

Over and out

På schemat till höger stod det visst 45 minuter jogging som kvällens plan. Så blev det alltså inte. Jag har känt mig trött och seg hela dagen och kände i eftermiddags att jag behövde en ledig kväll. Igår var jag också seg och omotiverad men då tvingade jag mig iväg till gymmet ändå och det kändes som rätt val då. Det är en extremt svår balans att finna tycker jag, att veta när man behöver en spark i baken och när man faktiskt behöver vila. Jag tycker att jag blivit väldigt mycket bättre på att göra rätt val, och det enda sättet att göra det är att lyssna till sig själv. Känna efter före, under tiden, och efter, så brukar svaret komma av sig själv. Igår var jag nöjd med att jag trots allt tränade, hade jag istället stannat hemma hade jag förmodligen haft ångest över den uteblivna träningen.

Idag längtade jag intensivt efter en lugn kväll i soffan med sambon eftersom jag nu för tiden aldrig är hemma, och jag bestämde mig för att det var dags för det. Träningen får jag ta igen på söndag, eller så får jag helt enkelt nöja mig med 4 pass denna veckan. När jag kom hem hoppade jag direkt i bästa myskläderna och sen lagade vi vår favoritfrukost till middag: pannkakor! Självklart på LCHF-vis, enligt ett nytt recept som jag hittade hos Åse. Mycket gott! Middagen avnjöts i soffan under täcket till Landet brunsås på SVT Play, och mot slutet av andra avsnittet blev mina ögonlock vääääldigt tunga. Vansinnigt skön kväll och exakt vad jag behövde!

Min hälsosatsning handlar om så mycket mer än att komma i form och gå ner något kilo, den handlar om att jag vill leva på ett sunt och hållbart sätt. Jag vill ta hand om min kropp såväl som mitt psyke och hitta en balans och ett sätt att leva som jag kan hålla. För mig innebär det att ibland prioritera bort ett träningspass för en kväll i soffan eller med kompisar. Om jag bara stressar runt spelar det ingen roll hur vältränad jag blir, för jag kommer ändå inte att må bra, och att må bra, även inuti, är för mig definitionen på en god hälsa!

Nu blir det bingen så att jag är utvilad till mitt Core-pass imorgon! Sov så gott! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar