onsdag 2 januari 2013

2012

Såhär i början av det nya året verkar det höra till att man summerar det gångna året och sätter upp mål och planer för det kommande. Angående 2012 så var det ett okej år, men minnena grumlas av att jag de sista månaderna var så ur balans. Året började däremot på bästa sätt, jag tränade bra och åt bra vilket gav finfina resultat. Jag hade en bra balans i livet, 3 träningspass per vecka passade mig bra och jag gillade träningen. Kosten fungerade också bra, jag åt som en häst och höll mig till LCHF vilket kroppen verkade gilla eftersom musklerna växte och jag tappade fett. 

I januari stack jag och sambon till Thailand i 2 veckor. Det var en skön semester med mycket sol och bad och lite storstadsliv i Bangkok. Bara 4 veckor senare åkte vi till Österrike för en veckas skidåkning med goda vänner. Det var en fantastisk vecka trots att jag hade väldigt ont i mina knän som inte gillar skidåkning lika mycket som jag gör. Långa dagar i backen, massor av häng med kompisar och tidiga kvällar var trots allt en finfin kombination!

I mars var jag på Hälsokonvent tillsammans med Åse som jag lärde känna när jag gick på kostrådgivning hos henne. Det var en rolig helg med en härlig tjej, och jag fick uppleva den värsta träningsvärken någonsin när jag på måndagen stapplade till jobbet...

Senare framåt våren tog jag mig vatten över huvudet med träningen när jag försökte träna 5 pass/vecka. Det fungerade inte med jobb och pendling och ledde till att jag istället tappade träningssugen helt. Jag gav därför upp styrketräningen men kämpade på med FitnessCamp 2-3 ggr/vecka under hela våren, sommaren och början av hösten.

Jag fick tack vare bloggen en ny vän i Cilla som hälsade på mig en helg i början av sommaren. Det var otroligt häftigt att träffa någon för första gången, som ändå kändes som en gammal vän. Det var inte sista gången vi sågs, i mars åker vi på Hälsokonvent tillsammans!

I augusti inträffade årets höjdpunkt som jag hittills inte nämnt: Min sambo friade till mig efter 8 år som par! Jag svarade självklart ja och nu planerar vi bröllop för fullt. I juni blir vi man och fru vilket fortfarande känns overkligt! ♥

I höstas var det dags för något jag länge velat göra, jag utbildade mig till Kostrådgivare! Det var en intensiv tid eftersom jag jobbade heltid samtidigt. Det är det roligaste och bästa jag gjort, men jag var nog inte förberedd på hur tufft det skulle bli. Över två månader utan en enda ledig dag tar på krafterna, och med en utmattningsdepression i bagaget för några år sedan är min kropp fortfarande känslig för stress. Så utbildningen var fantastiskt givande och jag mådde väldigt bra under den tiden, men när jag var klar ballade kroppen ur och jag har sedan dess känt mig konstant stressad även när jag inte har anledning att känna så. Magen har varit helt ur balans och jag har haft i princip alla symtom på trötta binjurar och dåligt fungerande sköldkörtel, t ex frusen, skakig, dålig aptit, sovit dåligt osv. Jag har fokuserat på att ta det lugnt och har börjat gå på akupunktur, och sakta men säkert känner jag hur energin återvänder. Angående utbildningen så är drömmen att på ett eller annat sätt kunna ägna mig åt kostrådgivning professionellt, men det har inte funnits ork att ta tag i det än.

I början av december åkte jag och sambon på en långweekend till London med goda vänner. Det var en avkopplande helg med mycket god mat och lite shopping, perfekt uppladdning inför jul.

Julen har spenderats i min och sambons hemstad där vi hängt med båda våra familjer, myst och lekt med syskonbarn. Nyår spenderades på stor fest med kompisar där vi dansade långt in på småtimmarna, roligt!

Så för att summera så har 2012 egentligen varit ett bra år, med roliga resor, förlovning och kostrådgivardiplom i bagaget. Men mina förhoppningar för 2013 är högre, då väntar skidresa, bröllop och någon slags bröllopsresa. Och förhoppningsvis startar jag även upp mitt företag. Det kommer bli ett spännande år. Framförallt är målet att vara i balans så att jag kan njuta av alla upplevelser. Senare i veckan kommer mina tankar om 2013, men de är inte riktigt färdigtänkta än...

4 kommentarer:

  1. Vilket händelserikt 2012!
    Jag önskar dig ett härligt 2013!

    SvaraRadera
  2. Även om hösten har varit lite tumult och innehållsrik har året verkligen varit bra! Du har gjort så mycket bra och roligt. Förlovningen känns som höjdpunkten men kostrådgivarutbildningen kommer sannerligen inte långt bakom :) Det ska bli roligt att följa dig under det här året och framför allt roligt att ses snart igen. Fast jag är säker på att mars inte blir den enda gången vi ses i år :) Favoriter i repris i sommar! Kramar på dej min fina vän <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt med frieri och bröllop!
    Tack för all inspiration under 2012!

    SvaraRadera
  4. Oh GRATTIS till förlovningen! Ska bli kul att följa dig i bröllopsplanerna (om du väljer att blogga om dessa hehe) annars får du berätta i Februari när vi har LCHF träffen!

    SvaraRadera