torsdag 13 september 2012

Trött, tröttare, tröttast

Ni som följer mig på bloggen vet att jag just nu läser till Kostrådgivare hos Anna Hallén, och att jag varit iväg på utbildning de 2 senaste helgerna. Jag har alltså jobbat mån-fre, varit på utbildning lör-mån, jobbat tis-fre, varit på utbildning lör-mån, och nu jobbat tis-torsdag. Om jag räknar rätt blir det 18 dagar utan sovmorgon och utan någon riktig vila eller återhämtning. När jag ser det svart på vitt är det inte så konstigt att det tar på krafterna... Jag har valt detta själv och missförstå mig inte, jag ångrar mig inte för en sekund för det är det bästa beslut jag någonsin tagit! Men jag är trött... Vilket visade sig igår när det kom en gråtattack utan dess like. Jag kunde inte förklara vad som var fel för jag visste inte, och jag kunde inte heller sluta gråta på en bra stund. Jag var som ett litet barn, alldeles utmattad. I helgen är det ingen kurs men däremot bröllop, tack och lov i staden där vi bor. Så jag får åtminstone sova ut, och en helt ledig söndag väntar då jag planerar att äta goda saker (pannkaksfrukost kanske!), lalla omkring i myskläder och plugga så mycket jag orkar. Nästa helg är det dags för kurs igen och jag längtar verkligen! Vi ska bland annat prata träningsfysiologi, praktiska kostråd och sjukdomar, dvs lite softare än helgen som gick då fokus var näringsfysiologi. Jag är så glad och tacksam att jag har möjlighet att gå den här kursen, den lär mig så mycket, inte minst om vikten av att ta hand om sig själv när man har ett späckat schema...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar