tisdag 19 juni 2012

Midsommarfirande

Både jag och sambon var extremt osugna på att laga mat ikväll, så vi bestämde oss för att vardagslyxa och stack till min favoritrestaurang i Malmö: Sture! Alltså jag kan inte förklara det men jag blir lycklig av att komma dit. Maten är alltid i toppklass, fantastiska råvaror och fina svenska smaker utan att vara konstlat. Husmanskost med en twist kan man nog kalla det. Sen har jag aldrig stött på så bra service, varje gång man är där. Personalen är både trevlig och kunnig, och har den där fingertoppskänslan för när man behöver något och när man vill vara ifred. Man får alltid bra dryckestips och jag har aldrig blivit besviken på varken vin eller öl. För mig är detta matupplevelse när den är som allra bäst. Idag njöt vi av deras årgångsmatjes tillsammans med en god öl. Uppvärmning inför midsommar kan man säga.

 
Väl hemma är vi bänkade i soffan och hejar på Sverige, må de avsluta detta EM med en vinst, det hade varit trevligt. Vi har också njutit av svenska jordgubbar med gräddmjölk, vaniljpulver och lite sötning i form av Sukrin+. Om inte detta är att bejaka den svenska "sommaren" så vet jag inte vad jag ska ta mig till =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar