onsdag 17 oktober 2012

Helgen i bilder

Nu har jag hållt er på sträckbänken länge nog, jag måste ju berätta hur det gick på tentan!! Det har varit långa kvällar på jobbet i veckan, det är därför jag inte hunnit förrän nu.

Men vi tar det från början. Kursen började redan i fredags. Det var kul att återse alla kursare igen, vi har ju blivit lite som en familj och gud vad jag kommer sakna dessa fantastiska tjejer! Är dock helt övertygad om att vi kommer ses igen. Fredag och lördag kväll spenderades i köket med goda LCHF-snacks, plugg-godis a la LCHF och en av tjejerna på kursen. På lördagen fick vi sällskap av några till, och körde klassiskt "läxförhör" på varandra. Att plugga tillsammans gav otroligt mycket och jag kände mig ganska trygg inför söndagens tenta.


Cambozola och ricottafyllda cocktailchilis

Ost x 3, oliver, korv och skinka

På söndagen skrev vi tenta och sen började firandet. Oavsett resultat var vi eniga om att det var värt att fira att vi tagit oss igenom hela kursen och att vi fått träffa varandra. Det var en härlig kväll med massor av prat och skratt, och inte att förglömma, vansinnigt god mat (och ett glas vin eller två)! Det där med att det inte finns något man kan äta eller unna sig när man äter LCHF hade vi svårt att hålla med om, när vi tittade ut över ett välfyllt bord med bara LCHF-godsaker: paj på mandelmjöl med kyckling och purjolök, blandad sallad med avokado, fetaost och massa annat gott, korv, bacon, ostar (hur många som helst!), grillad kyckling, pesto, kräftstjärtar, oliver, och så den "j-la goda såsen" (creme fraiche, majonnäs, vispad grädde och vitlök - len och krämig och alldeles underbart god!) som en av tjejerna råkade utbrista när hon åt den =)


Myyyys!





Väldigt god LCHF-tallrik!


Hur gick tentan då? Ja den förtjänar faktiskt ett eget inlägg, så det får ni veta imorgon! =) Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar