söndag 17 juni 2012

Frukost

Jag har börjat se över storleken på min frukost, och ibland lite andra mål också. När jag styrketränade mycket funkade det utmärkt att äta som en häst mest hela tiden och jag byggde bra med muskler. Men nu när jag dragit ner på träningen och tränar 3 FitnessCamp per vecka funkar det inte längre att äta obegränsat. Jag har fått lite skev portionsuppfattning och räknar därför ibland kalorier för att komma tillrätta med den igen. Jag tycker alltså inte att kaloriräkning är något man ska syssla med till vardags.

I alla fall, dagens frukost blev en halv burk lättkesella med 2 msk vispgrädde, 1 msk vatten (gillar när kesellan får fil-konsistens), lite hallon, mycket vaniljpulver och egenlagad crunchmusli med nötter och kokos. Ca 350 kcal och mindre än 10% kolhydrater. När jag planerar mat siktar jag alltid på 20-30% protein, max 10% kolhydrater och resten av energin från fett. Då blir det LCHF-igt och bra, mättande och bra för fettförbränningen.

Till frukosten drack jag ett glas MiviTotal utblandad med vatten, och tog mina dagliga vitamintillskott Omega 3, Magnesium, D-vitamin och Hair Nutrients.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar