fredag 1 juni 2012

Because I´m worth it

Idag har jag:
- jobbat nästan 11 timmar + pendling
- haft vansinnigt ont i nacken. Det började redan igår och känns som jag håller på att få nackspärr.
- haft galen träningsvärk lite här och var, men mest i rumpan. Jag älskar träningsvärk men i kombination med ovan och när man inte kan gå som en normal människa utan stapplar fram är det lätt att tappa humöret.
- på hemvägen gått till och från bussen i ösregn och snålblåst bärandes på tung jobbryggsäck, fullpackad handväska (vad är det i den som väger så mycket??), paraply, låda och matkasse.

Så till middag framför Let´s dance-finalen (ensam, glömde jag säga att sambon är iväg på jobb-kickoff och återkommer imorgon förmiddag?) fick det bli oxfilé, baconlindad sparris och bea. Och ett (okej då 2. eller 3?) glas rött såklart. Till efterrätt blir det jordgubbar med gräddmjölk, vaniljpulver och lite Stevia Strö. Om jag inte somnar innan, för jag är helt slut. Hur som helst, en helt bra avslutning på en lång dag.

Ca 30 sekunder efter att den här bilden togs välte jag ut en hel skål med sås på vår tjocka matta. Grattis Tove, bra gjort!

3 kommentarer:

  1. Mm, baconlindad sparris - helt glömt hur gott det var, will make.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, celebert besök minsann, välkommen! =)

      Radera
  2. Låter absolut som att du var värd det. ;-) Usch för sådana dagar.

    SvaraRadera