måndag 11 juni 2012

Stök och bök

Den senaste tidens flängande visar sig i lägenheten. Helgen försvann i ett nafs med student, bröllop och brunch. Det var inte mycket tid som spenderades hemma och det gör att stöket hopar sig. Disk som ska diskas, tvätt som ska vikas och diverse stök överallt. Mysigt va? =)


För några år sedan hade detta varit en omöjlighet. Kanske inte stöket, men det faktum att jag nu kan ignorera det. Det är inte så att jag trivs, eller vill bo såhär, men jag kan välja att strunta i det för att det finns annat jag hellre gör, och som jag för tillfället mår bättre av. Som ikväll. Jag var hemma och vände efter jobbet, stack på FitnessCamp, kom hem och duschade, och gick och köpte mig en kebabsallad. Sen var klockan halv 9. Diska, plocka undan och vika tvätt är det absolut sista jag känner för just nu. Jag vill ligga här i min soffa, i mina myskläder och mitt Sverige-linne, heja på Sverige och slappna av. Så då gör jag det. Stöket finns kvar, det är ingen brådska. Jag gör det imorgon. Så till alla duktiga flickor där ute, världen går inte under för att det står disk framme i köket. Däremot kan du gå miste om en riktigt skön kväll om det inte gör det =) Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Att kunna slappna av är en konst. När det gäller stök så är jag dock utrustad med en övernaturligt stor förmåga att kunna ignorera det. ;-) Så länge ingen får för sig att hälsa på mig vill säga, för då åker allt som ligger framme ner i första bästa låda. Där syns det i alla fall inte. Det blir bara lite jobbigt att hitta allt igen.

    SvaraRadera