fredag 16 december 2011

Framsteg och komplimanger =)

Åh, träningen går så himla bra just nu och jag längtar konstant till gymmet! Det känns som att jag kommit över någon slags tröskel och just nu känner jag verkligen att träningen gett resultat, både i styrka, teknik och kanske framförallt självförtroende. Det är nog det jag är allra mest nöjd med - att jag tror på mig själv på ett helt annat sätt. Jag har så många gånger känt och trott att jag inte ska orka de sista repetitionerna, att vikter är för tunga, att jag inte ska ta mig igenom hela Core-passet osv. Men varje gång så har det ju gått. På något jäkla sätt så har jag alltid tagit mig igenom det, och därför har jag nu lättare att anta utmaningar när jag får dem, och jag tänker inte lika negativt om mig själv. PT-Daniel kräver perfekt teknik och tolererar inget mesande - så när han är stolt och säger att jag är grym, så har jag lärt mig att instämma!

Framsidespasset igår gick väldigt bra och jag ska inte tjata om det, men måste däremot skryta med komplimangerna jag fick! Först fick jag den konstigaste någonsin, Daniel kallade mig "Natural born freak" eller något liknande, och det var tydligen bra så jag analyserar det inte djupare =) Han var också nöjd med hur min överkropp utvecklats för jag har visst musklat på mig på ryggen. Efter passet gick en gammal klasskompis förbi som jag brukar snacka med på gymmet, och fortsatte berömma min rygg. Han tyckte det var grym skillnad sen jag började träna och det gjorde mig så galet glad att höra! Ler fortfarande när jag tänker på det, för jag har verkligen slitit hårt och att det nu börjar betala sig gör att jag bara vill träna mer och mer och mer..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar