måndag 19 december 2011

Ont, det gör ont...

Igår var det dags för Core med PT-Daniel och jag fick återigen ett annorlunda pass än mitt vanliga Core-pass. Blandade övningar och man vet aldrig vad som väntar, jobbigt men kul! Efter mitt Coopertest (som han tydligen inte var så nöjd med) ville han fokusera på min kondition så det blev ett rejält svettigt pass med extra intervaller, löpning, rodd och höga knän, phu!

Dock så var det igår något som inte kändes som det brukar, eller rättare sagt som det kändes förra veckan. Förvisso tränade jag på förmiddagen istället för på kvällen som jag brukar, men det brukar inte hindra mig från att ge järnet. Jag kände redan på väg till gymmet att jag inte alls var lika laddad och pigg i kroppen som jag varit de senaste gångerna, och det kändes inte bättre när vi började träna heller. Kände mig seg, och då blev jag frustrerad och sur. Men på något sätt lyckades jag vända det, inte känslan i kroppen, men inställningen. De senaste gångerna har det gått exceptionellt bra och jag kan inte förvänta mig att alla pass ska kännas så. Att jag känner mig segare än vanligt betyder inte att det inte går att genomföra ett bra pass, så det var bara att bita ihop och köra på.

Vi började med benträning och jag fick köra utfall i Smith-maskin. Hade 2 x 7,5 kg på stången vilket var bra tydligen eftersom Daniel brukar ha 2 x 10 kg och han är nästan dubbelt så stor som mig. Blev lite stolt kan jag erkänna och det var kanske därför humöret vände sen =) Oberörd är jag dock inte efter en denna övning, har rejäl träningsvärk i rumpan idag, men det är extra gött med träningsvärk som sitter där man vill ha den! Det är ju bara 5 veckor tills den stackars rumpan ska visas upp i bikini på beachen i Thailand! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar