fredag 30 december 2011

Nyårstankar

Imorgon är det nyårsafton! Hur sjukt är det? Jag har alltid samma känsla, det känns både som mindre och mer än ett år sen sist. Det känns som att tiden gått fort, men samtidigt har det hänt väldigt mycket... Vi hittade äntligen en större lägenhet, vi flyttade, renoverade, jag bytte jobb, vi var på Sicilien, jag kom ur form fullständigt och tog tag i det igen. Generellt så kan man nog säga att året tog sig nu framåt hösten, det har varit ett ganska stressigt och lite jobbigt år annars. Det har hänt mycket roligt, men kanske lite för mycket på samma gång. Nu känner jag mig on track igen och tror starkt på 2012! Om inte annat så ska jag under 2012 bli jäkligt stark och fit i alla fall! =)

Nyårskvällen kommer firas med goda vänner, vi blev bortbjudna i sista stund och hade annars tänkt ställa till med fest själva, så det var skönt att slippa allt stök och bök. Jag älskar förvisso att ha fest, men det går inte att komma ifrån att det medför en del jobb, och med tanke på min förkylning hade timingen varit urusel. Istället behöver vi bara göra efterrätt, för det är knytkalas. Jag letade fram en gammal favorit, ett recept som jag faktiskt klippt ur en Buffé för många år sen och sparat, vilket jag är glad över, för vad sägs om detta?


Trefärgad chokladmousse på mandelbotten, ungefär så långt från LCHF som man kan komma =) Men det är inte nyår varje dag, och som man brukar säga: Det är inte vad man äter mellan jul och nyår, utan vad man äter mellan nyår och jul som räknas. Det finns helt enkelt tillfällen då man gör helt rätt i att göra undantag från sin vanliga kost, livet vore torftigt annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar