fredag 3 augusti 2012

Ny läsning

Hjärnkoll på vikten är utläst så nu har jag gått vidare till nästa rekommenderade kursbok: Ideologin, pengarna, kostråden. Den handlar om hur våra kostråd kom till och vad som ligger bakom dem. Jag har inte kommit så långt än men hittills är den grymt intressant! Hjärnkoll var också bra, handlar inte helt otippat om hjärnan och hur den reagerar på maten vi äter, stigande och sjunkande blodsocker osv. En sak är säker; ju mer jag läser och lär mig om kost och hälsa, ju mer vill jag fortsätta lära mig!




2 kommentarer:

  1. Den där "Hjärnkoll på vikten" är en bok jag ska införskaffa. Du får berätta mer om den här andra boken när du läst den. Och det är ju verkligen så att desto mer man lär sig, desto mer vill man lära sig. Det går liksom inte att bli dum igen ;)

    Hoppas att du får en fin fredag och att helgen blir toppen. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag vågar lova att du skulle älska Hjärnkoll! Den gav en del aha-upplevelser och mycket fördjupad kunskap om sånt där man "vet" men inte kan förklara. Du som är så intresserad av tankemönster osv skulle sluka den på nolltid, det gjorde jag :)

    Och Ideologi-boken är det mest intressanta jag läst på länge! Går inte att jämföra dem för de är helt olika, men jag ser verkligen fram emot att ha läst ut den! Och sen är det dags för "Fett och kolesterol är hälsosamt" som jag också ser fram emot! Den här utbildningen kan vara det bästa jag bestämt mig för att göra! =D

    Ha en fin helg du med, jag saknar dig!! Kram!

    SvaraRadera