onsdag 29 augusti 2012

Survivor!

Ni kanske trodde att jag dog eftersom jag inte hört av mig sen nypremiären av FitnessCampet? Nix pix, inte denna fighter! Jag inte bara överlevde, det gick dessutom mycket bättre än jag hade förväntat mig! Nu var mina förväntningar visserligen väldigt låga, men det kändes skönt att komma igång och jag kände att jag kunde ta i ordentligt. Självklart är det stor skillnad från säsongsavslutningen, jag tänker inte ljuga för er. Jag har aldrig varit särskilt snabb eller explosiv, men visst hade jag en helt annan ork och mer studs i benen det där sista campet innan semestern. Men något annat kunde jag inte vänta mig och jag är nöjd över att det ändå kändes så bra som det gjorde. Det var kul att återse bekanta ansikten, vi är dels några som känner varandra sen tidigare, men också en del nu som svettats ihop genom många säsonger FitnessCamp, vilket ger en härlig sammanhållning. Malmö bjöd på sol och det var allt som allt en riktigt härlig kväll!

Vad gör man på ett FitnessCamp då? Vi började med uppvärmning i form av jogging, höga knän, indianhopp, utfallsgång, grodgång och rusher. Sen fortsatte vi parvis där vi varvade rusher uppför backe med att stå i planka (medan ens partner sprang alltså). Det är jobbigt att stå i planka när man är andfådd kan jag berätta... Sen blev det nåt slags core-pass from hell som började med situps parvis där man krokar fast fötterna i varandra (3x1 min), och fortsatte med benindrag parvis. Alltså som benindrag (fällkniv) på pilatesboll, fast med en kompis som håller i benen istället för boll. Svårt! Sen avslutade vi med planka-shouldertaps-planka, där vi gjorde 30 sek av varje utan vila mellan, och upprepade 3 gånger. Behöver jag säga att min mage är helt död idag?? Passet avslutades med att varva rusher i trappa med armhävningar, dips och upphopp på bänk. Kanske har jag glömt något? Jobbigt var det i alla fall, men när passet var slut kände jag mig ändå inte tillräckligt flåsig, för vi brukar avsluta med något riktigt konditionsjävligt. Så jag drog med mig två av tjejerna till ett gäng backar där man kan springa i cirkel över både backar och trappor. Efter 2 varv kände jag mig mer än nöjd, och cyklade hem med ett leende på läpparna och mer energi i kroppen än på länge! Good to be back!!

2 kommentarer: