måndag 6 augusti 2012

Träning för kropp och knopp

Jag var lite eländig i helgen, fick ont i halsen i lördags morse och det satt i fortfarande igår. Lite PMS och stress över nytt jobb i omlopp också så blir det lätt sådär. Så efter en dag i soffan när paniken kom krypande igår bestämde jag mig för att ta tag i saken. 

Jag började med att avsluta träningen som jag planerat för veckan. Armhävningar och magövningar stod på schemat. Jag gjorde mina 5 armhävningsset genom 100pushups-appen där min kurva just nu ser ut såhär:


Det är alltså totala antalet repetitioner per dag som mäts, och tidsskalan är inte tidsenlig. Mellan varje dipp har jag haft ganska långa uppehåll. Det är roligt att se att jag är på väg upp igen, det ska bli spännande att se hur snabbt utvecklingen går denna gången. Jag maxar just nu ca 15 armhävningar på fötter, men har varit uppe på 25. Jag vill till att börja med klara 30! Mellan seten passade jag på att göra lite jägarvila (stolen mot vägg). 2x2 minuter sög bra i benen kan jag berätta! Jag avslutade med ett tabata-intervall av plankan, de sista intervallerna var tuffa, tuffa efter alla armhävningar. Men efteråt var jag glad och nöjd över att ha följt min planering!

Knoppen behövde också ett träningspass så jag smetade på en ansiktsmask från Make up store och satte mig på golvet i sovrummet och startade en 15-minuters meditation genom Mindfulness-appen. Jag tror att det är bra det där med mindfulness. Jag märker kanske ingen direkt skillnad än, men jag vill tro att det kommer med tiden, att man övar upp egenskapen att känna sig lugn och närvarande. Jag har lite böcker om mindfulness jag vill läsa också, men det får bli efter att utbildningen är avklarad, tills dess har jag tillräckligt att läsa.

Veckans meditationer

Efter och under tiden =)

För att fortsätta på det avslappnade spåret bäddade vi rent sängen, finns det något bättre än känslan av nytvättade lakan? Tveksamt.




Allt som allt fick jag alltså en skön söndagkväll som gjorde mig så redo som det går för en ny arbetsvecka!

2 kommentarer: