lördag 1 september 2012

Redo!

Nä hörrni, nu tror jag faktiskt att jag är ganska redo för helgens äventyr. Om ni missat det så åker jag till Ängelholm för att påbörja min utbildning till licensierad Kostrådgivare hos Anna Hallén. Lördag, söndag och måndag ska jag sitta i skolbänken och lära mig mer om det roligaste jag vet: kost och hälsa. Som civilingenjör i Elektroteknik har jag aldrig riktigt känt så inför en kurs och bara det känns oerhört häftigt. Väskan är packad förutom necessär och smink som får åka ned imorgon. Kylen är laddad med massor av mat som utan tvekan kommer räcka hela helgen. Bara ryggsäcken som ska packas med dator och mitt nya fina block och pennor och pennskrin. Ja ni läste rätt, jag köpte ett pennskrin idag! Kändes som en helt bra nystart, för jag känner mig lite som en 7-åring som ska börja första klass.

Jag är pirrig, nervös och förväntansfull. Och trött. Så det är bäst att jag pallrar mig i säng å det snaraste för det blir en väldigt tidig morgon imorgon, och jag får absolut inte missa tåget. Följ mig gärna på Instagram och Twitter under helgen, @toveshalsa på båda, ska försöka uppdatera där, och förhoppningsvis orkar jag blogga lite på kvällarna. Jag är ju on my own på ett vandrarhem i Ängelholm, så jag tänker att jag kanske inte kommer ha så mycket att göra, men att jag kanske inte heller kommer orka göra så mycket. Vi får se.

Ha nu en riktigt fin helg vad ni än hittar på! Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har haft en riktigt bra helg nu!? Anna är min absoluta favorit vad det gäller att lära ut. Inte en sekunds tristess och dagarna går som i ett nafs! Och ni har säkert haft jättetrevligt socialt också, brukar bli så när man kommer samman ett gäng som är lika "nördiga"!

    Lycka till med resten! :-)
    Klara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Klara! Helgen var heeelt fantastisk! Första gången jag läser något som verkligen intresserar mig så bara det är en enormt häftig känsla! Det var verkligen ett rasande tempo men hittills ganska mycket jag åtminstone känner igen och har en del förkunskaper om. Nästa helg väntar näringsfysiologi och där blir det nog tyngre, men kul!

      Nu snurrar mycket tankar om allt möjligt, vill ju försöka jobba med det här på ett eller annat sätt. Men en sak i taget! =)

      Tack för din kommentar! =)

      Radera