måndag 7 maj 2012

Ny läsning och mellanmål

På väg till tåget kilade jag in på Pressbyrån och köpte det nya numret av Expressens LCHF-bilaga. Det blev en så stor succé första gången att den nu ska komma 8 ggr/år, roligt! Detta är tredje numret, ska bli spännande att läsa. Troligtvis inte så mycket ny kunskap för mig, men alltid kul att hänga med och få receptinspiration. Jag köpte även den nya hälsotidningen Mat & hälsa som jag verkligen ser fram emot att läsa. Åse (56kilo), Anna Hallén och Jonas Bergqvist är återkommande skribenter, och de är väldigt kunniga allihop vilket bådar gott!

Jag passade också på att fylla handväskan med lite bra och goda mellanmål i form av rostade mandlar, perfekt om man är på språng och behöver något i magen. Båda dessa sorter brukar finnas på Pressbyrån. Risenta är det bästa valet för den har inga tillsatser, men båda har lågt kolhydratinnehåll (6-8 g/100 g).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar