fredag 11 maj 2012

Träningspaus

Ibland är det bästa sättet att komma framåt att ta ett steg tillbaka, därför bestämde jag idag att det inte blir någon träning i helgen. Planen var annars att träna fre-lör-sön eftersom det inte blivit någon styrketräning i veckan och jag har en 3-split att hinna med. Men jag är inte alls sugen och min kropp (eller huvud snarare) skriker efter vila, lugn och ro och lite luft i schemat. Vi har planerat att fixa lite med lägenheten och balkongerna i helgen och jag orkar inte ha träningen hängandes över mig som ett dåligt samvete och stressmoment hela helgen. Därför bestämmer jag redan nu att det inte blir någon. Det innebär att denna veckan kommer sluta med bara ett pass, FitnessCampet i måndags. Så lite har jag inte tränat sen i oktober, förutom när jag varit på semester eller varit sjuk. Det gör mig rätt stolt faktiskt. Jag har jäklar i det kämpat bra. En veckas vila kommer inte få mig ur balans, det vet jag eftersom träning är en del av mitt liv och mina rutiner. Jag kommer inte heller svälla upp som en ballong för att jag inte tränar på några dagar. Tvärtom så känner jag hur detta beslut ger mig ett lugn i kroppen och tid för annat och framförallt återhämtning.

Fredagen börjar på ett av mina favoritsätt: Jag ska handla på vägen hem och komponera något gott att äta. Spontant och härligt, jag älskar den sortens handling och matlagning! Bara köpa allt man är sugen på och svänga ihop något najs, kanske rentav ta ett glas vin redan till matlagningen! Sen blir det ju... Vill ni gissa? Gårdagens Let's dance såklart! Om jag hade sett mig själv i framtiden för sådär fem år sen hade jag nog plockat fram skämskudden och tyckt att det var en tragisk och tradig syn. Men livet förändras och jag har sen länge accepterat att det är de sköna hemmakvällarna som lockar framför utelivet i högklackat. Som tur är finns partytjejen kvar och ska faktiskt få rastas om bara två veckor!

Ha en skön helg alla där ute och tack för de kommentarer som trillar in ibland! Jag är dålig på att svara men tycker det är jätteroligt att ni tar er tid och blir alltid lika glad! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar