tisdag 10 juli 2012

Första semesterdagen

Första semesterdagen avklarades igår och det känns svårt att klaga på den faktiskt... Lååång sovmorgon, god frukost till How I met your mother och sen första gympasset på väldigt länge. Jag och sambon tränade tillsammans och dammade av min gamla 2-split som jag körde i höstas och vintras. Det blev ett pass för baksida + biceps bestående av:
- Knäböj med medicinboll i händerna, rakt ut från kroppen
- Liggande legcurl
- Vadcurl på pilatesboll
- Breda pullups i maskin
- Breda latsdrag
- Low row
- Peckback
- Trapzlyft
- Sittande hammercurl
Det var ett tag sen jag gymmade så jag var rädd att jag glömt bort all teknik, men det kändes bra och nåt gjorde jag tydligen rätt för träningsvärken är tydlig i hela baksidan idag, känns gött! Fick faktiskt mersmak på gymmet dessutom så det var nog rätt beslut att vila från det ett tag.

Efter träningen blev det middag på italiensk restaurang. Gödkalvsentrecote med rödvinssås och till efterrätt tiramisu. Okej det blev lite bröd innan maten också men jag åt bara en liten bit av potatiskakan till maten. Maten var i övrigt bra under dagen med bara Kesellafluff till frukost och lite jordnötssmör som PWO innan träningen, så kroppen och magen känns bra idag. Fantastiskt gott var det alltihop!



Kvällen avslutades med bio och ironiskt nog efter all mat såg vi Hunger Games. Den var mycket bättre än jag hade förväntat mig, helt klart sevärd! När vi kom hem blev det såklart några avsnitt till av How I met your mother, vi köpte boxen med de 5 första säsongerna för ett tag sen och har blivit smått besatta!


1 kommentar:

  1. Det låter som att ni hade en helt fantastisk dag :) Och vad roligt att du fick mersmak av gymmet. Det var nog bra att vila lite från den typen av träning så att lusten sedan kan väckas till liv :)

    Kram på dej!

    SvaraRadera