fredag 13 juli 2012

Nöjd tjej x 2

När FitnessCampet tog slut för den här säsongen var jag rädd att jag inte skulle få till någon träning på egen hand. Den rädslan visade sig vara helt obefogad för från ingenstans så är mitt träningssug och beroende tillbaka!! I onsdags gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge: jag stack ut och sprang en runda! Jag har sprungit lite på löpband, men det var längesen det blev någon längre sträcka, och vi har ju sprungit utomhus på campet, men mest uppvärmning och kortare ruscher. Jag känner att jag måste jobba på min uthållighet och jag antar att längre löppass är enda sättet. Passet igår blev inte så långt men man får ju börja nånstans och ge kroppen chans att vänja sig. Jag sprang först i långsam takt till en park inte så långt från oss, det tog ca 12 minuter. Sen körde jag 30-sekunders intervaller i 10 minuter där jag växlade mellan lite snabbare löpning och jogging, och sen joggade jag hemåt. Totalt 34 min löpning. Jag avslutade med att gå några minuter och sen blev det ett tabata-intervall av plankan plus en sidoplanka på varje sida. Sen var denna tjejen såhär nöjd:

Löpningen gick i ärlighetens namn inte speciellt bra, det var jobbigt och tungt och gick inte snabbt, men jag var nöjd att jag lyckades ta steget att ta mig ut. Första passet är alltid värst och nu är det avklarat!

I måndags dammade jag ju av min gamla 2-split och körde baksida + biceps. Well, framsidan ska ju inte behöva vara avundsjuk så igår ikväll stack jag till gymmet och tränade framsida + triceps genom följande övningar:
- Benpress
- Benspark
- Knäböj med hantel i en hand
- Chestpress
- Peck back
- Arnoldpress
- Hantellyft sidan
- Pushdown med stång
- Dips i maskin
Till min stora förvåning så var det riktigt riktigt gött att gymma! Jag diggade grym musik och var verkligen i zonen. Jag hade inte tappat i styrka utan kunde behålla mina gamla vikter, och framförallt så hade jag kvar mindsetet att lyfta tungt, försöka höja och verkligen ta ut mig till max. Jag trodde av någon anledning att jag hade tappat det men icke!

Jag avslutade med 10 minuter intervaller på löpbandet, men bilden är tagen innan dess. Så ja, det var ett svettigt pass =)

Väl hemma var klockan mycket så det fick bli snabbmiddag i form av... Kesellafluff såklart! Det är semestertider och då unnar jag mig lyxmat med lite mer kolhydrater än vanligt från mejeriprodukter och lite frukt. Gårdagens variant blev en solig sak med mango, havtorn och hallon, toppad med hackade paranötter och kokosflingor. Nomnomnom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar