tisdag 10 juli 2012

Helg med bloggbesök

Jag hade ju finbesök i helgen av bästa Cilla, men helgen var så intensiv att jag inte hann blogga =) Samlade på mig massa bilder som jag tänkte bjuda på nu. Jag hämtade upp henne på stationen i Malmö och efter en lång varm kram kändes det genast som att vi känt varandra hur länge som helst. Vi knatade hem till mig och drack bubbel för att fira in min semester, fixade mat och turades om att prata oavbrutet. Det visade sig att vi är rätt lika (vilket vi hade på känn) och vi hade mycket att ta reda på om varandra. Till sist var maten klar och på bordet stod:
- Auberginerullar med fetaröra
- Stekt halloumi
- Lax med brie och basilika
- Räkor och aioli
- Tomat- och mozzarellasallad
- Oliver
- Cambozola (undrar om det någonsin kommer sluta vara min favoritost??)
- Serranolindad chèvre


Väldigt LCHF-igt alltså och väldigt gott (om jag får säga det själv)! Det kändes som att jag köpte i princip alla sorters ost när jag var och handlade - najs!

Till efterrätt blev det en väldigt god variant på smulpaj med rabarber och jordgubbar med vaniljsås, helt LCHF såklart, och gud så gott! Recept kommer för jag tänkte laga rabarberpaj snart igen, har rabarber kvar i kylen. Tills dess kan jag avslöja att jag inspirerades av den här tjejen.


Efter några timmars prat till var det läggdags för att orka med lördagens FitnessCamp. Det vankades säsongsavslutning och PT-Therese körde hårt med oss 3 extra coola tjejer som dök upp. Vi brukar vara 10-15 personer men det är en del som stuckit på semester så det bjöds verkligen inte på tillfälle att fuska. Fullt ös var det enda som accepterades och jag tycker verkligen vi levererade! Cilla gjorde ett grymt bra premiärpass, andra som provar första gången brukar ha nån slags nära-döden-upplevelse men inte stark-Cilla inte!

Cilla springer och gör knäböj med en Tove på ryggen

Eftersom ouppfostrade Malmö visade sig från sin sämsta sida och bjöd på ösregn blev det sen en film i soffan istället för en planerad runda på stan. Filmen (The Rebound) var väldigt söt och rolig och det fälldes till och med en liten tår. Vi åt goda rester och avslutade med kaffe och en chokladbit. Det är inte svårt att leva gott på lågkolhydratkost!


Här är det sen slut på bildbevis =) Vi tog en lång promenad i stan så det blev lite sightseeing trots allt, och sen drack vi sockerfria drinkar innan vi mötte upp lite kompisar till mig och stack ut i Malmös vimmel. Det blev en lång kväll på dansgolvet och ömma fötter trampade hemåt först när det blivit ljust. Som det kan bli. Dansprinsessan mådde bra av att komma ut och rastas men mindre bra av 2-3 timmars sömn (därav min maraton-sömn sen). 

Det var allt som allt en fantastiskt rolig helg som gick alldeles för fort! Tiden bara flög iväg och plötsligt var det dags för avsked. Det kändes sorgligt och konstigt att behöva säga hejdå och inte veta när vi kommer ses igen. Något säger mig dock att det inte kommer dröja alltför länge, Cilla känns på något konstigt sätt som någon jag känt länge, länge. Bloggvärlden är bra fin ibland ♥

Förresten, ni kan läsa Cillas tankar om helgen här och här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar