söndag 29 juli 2012

Slut på semestern

Point of no return. Imorgon är det dags att gå till jobbet igen efter 3 ljuvliga veckors semester. Känslorna inför det är blandade. Jag hade gärna varit ledig i många långa veckor till, men jag är samtidigt så väldigt nöjd med den semestern vi haft. Den har gjort gott för både kropp och själ, och jag känner mig verkligen återhämtad. Nu gäller det att hålla den känslan vid liv även när vardagen återkommer och det kommer vara mitt mål för resten av sommaren och hösten. Att hitta och bibehålla en bra balans där jag känner mig lugn och prioriterar rätt saker. Träning och blogg har ibland fått ta för stor plats i mitt liv och då har andra saker fått stå tillbaka. Med distans och perspektiv hoppas jag bli bättre på att göra rätt val. Prio 1 är sömn, och därför ska jag nu stänga ner datorn, lägga mig bekvämt tillrätta i soffan och se på ett avsnitt av How I met your mother tillsammans med min sambo innan jag går och lägger mig. Ingen mobil i handen, ingen dator i knäet. Vara medveten i nuet. Mindfulness. Det har jag insett att jag behöver mer av.

Gonatt och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar