måndag 20 februari 2012

9 dagar till semester

Så var veckans första arbetsdag avklarad och jag sitter på tåget hem. Lite sliten är jag allt efter en intensiv helg, men nu är det bara 2 veckor kvar tills vi åker på semester igen. Denna gången är det till kylan istället för värmen - skidsemester i Österrike med ett helt gäng vänner står på agendan, längtar!! Jag har inte åkt skidor på flera år och de senaste gångerna jag åkt har mina knän bråkat med mig. Jag har varit hos flera olika sjukgymnaster för att råda bot på eländet, och den senaste jag var hos tror jag gjorde rätt analys. Enligt honom så belastar jag fel och har en tendens att luta inåt med knäna i allt jag gör. Jag fick göra knäböj och utfall så det stod härliga till och gick på täta återbesök. Min teknik förbättrades och knäna mådde bättre och bättre, men sämre när jag slarvade med övningarna. När jag gjorde utfall med PT första gången fick jag direkt beröm för min "perfekta" teknik, så någon nytta verkar allt traggande ha gjort! Benen är utan tvekan min starkaste kroppsdel och de har fått kämpa hårt hela hösten och vintern, så jag borde ha fysiska förutsättningar att klara av en skidresa. Men vem vet? Kroppen är ingen absolut vetenskap och det kan ju vara något annat som är snett som gör att jag inte kan åka. För att slippa bli besviken kommer jag ladda upp med böcker och annan sysselsättning så att jag kan roa mig i stugan medan de andra är i backen. Men åååhhh vad jag hoppas att det ska gå bra, det hade varit så roligt att kunna åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar