tisdag 14 februari 2012

Glad alla hjärtans dag!

Det pågår lite debatt om det här med alla hjärtans dag har jag märkt. Vissa tycker att det bara är kommersiellt trams, att det inte behövs en särskild dag för att visa att man tycker om varandra och att det finns 364 andra dagar på året då man kan visa kärlek och att det är mer speciellt då. Jag håller inte med. Jag instämmer i kommersialismen, det behövs inga presenter för att visa omtanke. Men jag tycker att alla anledningar att visa människor i sin närhet att man tycker om dem är bra anledningar, och alla mår bra av en liten påminnelse. Det är lätt att ta saker för givet, så i mina ögon är det inget fel med en dag som påminner oss om att inte göra det.

Jag och sambon ska gå ut och äta ikväll vilket ska bli jättemysigt! Det är inte speciellt ofta (typ aldrig?) vi går ut och äter något extra gott sådär en tisdag, men det borde man göra för det har nästan känts som fredag idag tack vare det. Men eftersom vi inte tänker på det annars så var det ju bra med en dag som påminde oss om att det var en bra idé =) Jag tycker annars inte att man behöver fira på något speciellt sätt, bara man visar sin omtanke till de man tycker om, och är man singel kan man väl boka myskväll med bästisen eller pyssla om sig själv lite extra.

Jag skulle vilja passa på att tacka alla som väljer att titta in på min lilla blogg. Det är inte så många som ger sig till känna men det är roligt att det finns några där ute som vill läsa vad jag har att skriva.

Till de jag känner som läser här vill jag skicka en extra kram. Jag har varit lite restriktiv med att lämna ut bloggadressen så om du fått den av mig vet du att du är en speciell person för mig!

Stor kram till er där ute, kända som okända, och jag önskar er en riktigt skön kväll vad ni än väljer att hitta på!

6 kommentarer:

  1. Kram på alla hjärtans dag Tove. Jag är jätteglad att jag har hittat din blogg :) Du är en sådan härlig tjej! Hoppas att du och din sambo får en fin middag. Själv ska jag laga mat till min man och uppvakta honom lite extra.

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är en av dem som är inne och läser din blogg utan att lämna några avtryck. Fick se en länk till din blogg när jag var inne på Topfitness hemsida och efter att ha läst det du skriver har jag blivit riktigt taggad att ta tag i träningen och nu bokat min första PT-tid. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena!
      Vad underbart att höra att jag kunnat inspirera dig att ta tag i träningen! Lycka till med din första PT-tid, hör gärna av dig och berätta hur det går! =)
      Kram!

      Radera
    2. Hej igen! Hade min första PT-tid igår. Oj vad jobbigt det var! Men det kändes verkligen bra. Idag är jag bara lite sur för jag har nästan ingen träningsvärk. :-( Fast det vågar jag nog inte berätta... ;-) Kram

      Radera
    3. Tack för uppdatering och kul med en länk till din blogg, nu kan jag ju följa dina framsteg!

      Misströsta inte med träningsvärken, den brukar vara värst 2 dagar efter träningen! Och skulle det inte bli så farligt imorgon heller så kan du nog räkna med att den blir det nästa gång, Daniel brukar vara duktig på att ge en träningsvärk! ;)

      Kram!

      Radera
  3. Hej på dig)
    Jag är en ny gäst här på din blogg)
    Du inspirerar och peppar mig att lägga på et extra kål på träningen och att man får in rutiner och sätter upp mål...
    Jag tränar inte med PT eller så mycket som du men om man jämför med innan så tränar jag mycket nu och mår så mycket bättre...
    Du ger också grymmt bra tips och motivation angående LCHF och du är ju även ett toppenexempel på att man kan träna på bra med lchf-kost.
    Så fortsätt gärna med bloggen för den rockar fett ju)

    Tänkte höra med dig vad du har för åsikt med lchf och tuggummi?
    Kan det bromsa viktnedgången om man äter några tuggummi per dag?
    och har du något bra tips på vad man isåfall kan ta istället?
    tycker nämligen har jag blir väldigt torr i munnen och får ofta konstig smak i munnen av lchf...
    kom gärna med tips))
    Ha det gott och hoppas ni hade en mysig kväll ute igår)
    Kram Lisette

    SvaraRadera