torsdag 16 februari 2012

Bonusträning

Det visade sig igår att jag har lite för mycket omkring mig just nu... Jag stod på löpbandet och värmde upp inför mitt PT-pass. Jag var taggad till tusen och det kändes grymt bra att springa, jag kände mig stark och snabb och bara njöt. Då kommer Daniel och meddelar att jag är där en timme för tidigt!?! Jag dubbelkollar min kalender och det stämmer mycket riktigt. Jag fattar inte hur jag kunde missa det för jag brukar verkligen ha koll på min kalender. Mitt humör sjönk rätt kraftigt men jag bestämde mig för att utnyttja situationen och körde lite magövningar, sidoplanka och fällkniven på pilatesboll och lite annat. Sen gick jag hem och vände, fyllde på med ett litet mellanmål till, och sen var det dags för uppvärmning och "riktig" träning. Träningen gick trots allt bra, jag var grymt opepp till en början men Daniel lyckades som vanligt tagga igång mig. Det kändes dock att min mat-timing blev fel (jag äter alltid ett mellanmål 1-2 h innan träning) och att kroppen blev trött efter den långa träningen för mot slutet var jag verkligen helt död i hela kroppen, musklerna tog slut och tvärdog på ett sätt jag inte är van vid. Men så kan det gå och att döma av dagens träningsvärk så var det inget fel på kvaliteten på träningen...

1 kommentar: