måndag 6 februari 2012

Jag överlevde!

Puh, det var tufft men jag klarade det! Dock så innebär ju gruppträning mer chanser att "mygla" än om man tränar ensam med PT, så jag kunde pushat mig själv mer, men efter semestern så kändes kroppen yrvaken och jag hade inte den där extra växeln att lägga i. Men nästa vecka, eller kanske snarare veckan efter det, så jäklar! Jag är mentalt inställd på att denna och nästa vecka kraftigt kommer domineras av träningsvärk, men det är bara att ta sig igenom det!

Passet var en timme långt och inleddes med uppvärmning av gympa-typ: jogga, springa sicksack, kicka rumpan, höga knä, utfallsgång osv. Sen följde massor av olika övningar med kroppen som motstånd, och en del parövningar, till exempel hoppa bock, sidohopp, armhävningar, plankan, jägarvila, gå skottkärra, och pulshöjare i form av jumping jacks och skidhopp. Vi var en liten grupp på ca 10 personer och kommer inte vara fler. Det är en stor fördel jämfört med vanlig gruppträning, man får mycket mer individuella tips när tekniken failar och dessutom pushning när man tror att man inte klarar mer. Träningen kändes väldigt funktionell och allsidig och eftersom man är en grupp kan man anpassa det till sin egen nivå, alla pushas till sin gräns. I vissa övningar som plankan var sporren att alla var tvungna att stå tiden ut, om någon säckade ihop eller myglade genom att skjuta upp rumpan "straffades" alla genom extra tid. Snacka om bra motivationshöjare!

Det här med Fitness Camp var helt enkelt väldigt roligt, och fantastiskt bra träning, jag känner redan av muskler jag inte visste att jag hade! Jag kommer troligtvis köra en ny omgång senare i vår, men däremellan kommer det bli tyngre styrketräning i form av 3-split, men mer om det när vi kommer dit! Nu är det 4 veckors Fitness Camp + 2-split med extra benfokus inför skidresan som gäller!

Efter träningen fyllde vi på med massor av protein genom en LCHF-variant på fläskpannkaka, recept kommer! Den är fantastiskt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar