fredag 10 februari 2012

Sista?

Så var det äntligen helg efter en lång vecka! Det blev ingen mjukstart efter semestern precis men det känns på nåt sätt ändå skönt att vara tillbaka i vardagen, träning och kost har hittills funkat finemang och jag känner att semestern gav välbehövlig vila och uppladdning.

Jag sitter på tåget med träningsplaylisten i öronen och laddar inför kvällens träningspass. Trots en del gäspningar blir jag ändå sugen på att träna. Det är märkligt det där. Men jag lyssnar alltid på samma playlist, både när jag laddar och när jag tränar, så kroppen vet väl vid det här laget vad låtarna innebär och taggar till. Kvällens pass blir veckans fjärde men jag kommer inte hinna springa efteråt som jag brukar göra vilket gör mig sugen på att slänga in ett rent konditionspass i helgen. Blir nog svårt att hinna så vi får väl se vad schemat och orken tillåter!

Ikväll ska jag och sambon på lite födelsedagsfirande där det kommer bjudas på tårta och bubbel! Jag är inte säker på att jag vill avstå helt från tårta, så planen är att provsmaka men inte mer än så. Faktum är att jag numera kan vara nöjd med en matsked eller två av något sött, innan LCHF hade det snarare känts som ett straff! Men sötsuget är så mycket mindre nu att det inte ens är jobbigt. Självklart kan jag njuta av en rejäl bit kladdkaka, jag är en riktig gottegris egentligen så det är knappast så att det efter en matsked vänder sig i magen på mig =) Men jag känner inte längre något begär och det är väldigt skönt att kunna äta kontrollerat och själv välja när jag vill unna mig lite mer istället för att frossa så fort jag får något sött framför näsan.

Önskar er alla en riktigt skön helg! Njut av ledig tid och sköna sovmorgnar, det planerar jag att göra! =)

1 kommentar: