fredag 23 mars 2012

Finfredag

Vad är det med den här veckan? Idag var det dags för en kaotisk morgon igen... Jag var lite sen och hann precis med tåget, han sätta mig ner och pusta ut och se fram emot att slappna av en stund på väg till jobbet. Då plingar det till i högtalarna och vi får veta att tågtrafiken står stilla på grund av en olycka och inte kommer igång igen på 2 timmar. Kul kul. Det var bara att gå av tåget, cykla hem och ta bilen till jobbet istället. Alternativet ersättningsbuss kändes inte aktuellt, det hade tagit mig väldigt lång tid att komma till jobbet på det sättet. Men det är jobbigt att få en så skakig start på morgonen, och jag gillar inte att köra till jobbet. Jag klagar mycket på min pendling, men det är också skönt att ha en stund för sig själv utan måsten och jag brukar läsa, lyssna på radio, surfa och ibland sova en stund. När jag kör bil får jag inte slappna av utan måste sitta där och vara koncentrerad.

På jobbet har det också varit fullt kaos, men nu äntligen börjar dagen gå mot sitt slut och jag har en rolig helg att se fram emot! Ikväll blir det middag på restaurang och sedan Ljust & fräscht tillsammans med sambons ena bror och hans fru. Det var vår julklapp till dem och jag gillar julklappar som är lika bra presenter till mig själv =) Imorgon är vi bjudna på middag hos kompisar som bor 2 hus bort - extremt praktiskt. Lite lägenhetsfix ska det väl också bli och kanske hinner vi också med att träffa min lille brorson (och hans föräldrar), jag hoppas det! Har inte sett det lilla livet sen i julas, och jag längtar snart ihjäl mig!!

Hoppas ni har en lugnare fredag än mig och får en riktigt skön helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar