söndag 18 mars 2012

Gårdagens träning

När jag skulle köra konditionspass igår insåg jag att det var väldigt längesen jag gjorde det, det har inte hänt sen innan vi åkte till Thailand, dvs mer än 2 månader sedan! Efter Thailand fick jag konditionen från FitnessCampet, men nästa omgång börjar först den 12 april, så tills dess får jag snällt köra min cardio på egen hand. Jag brukar avsluta mina pass med 15 minuter på löpbandet, men det räcker inte riktigt just nu eftersom jag både vill förbättra min kondition och bränna fett.

Så till gårdagens pass. Jag inledde med 20 minuter intervaller på Crosstrainern. Jag kör då tungt motstånd i 2 minuter och sen halverar jag motståndet men håller samma hastighet i 1 minut. Sen gick jag vidare till löpbandet och fortsatte med löpintervaller i 25 minuter. Jag försökte hitta en bra hastighet att köra intervaller på så jag provade mig fram en hel del. Upplägget blev i alla fall:
30 sek
30 sek vila
30 sek
2,5 min vila
Detta upprepade jag 6 gånger. Intervallerna körde jag på 12-13 km/h och vilan på 5-6 km/h. Jag har 1% lutning på bandet för jag har läst att man då kommer närmre hur det är att springa utomhus och att omställningen inte blir lika stor för att sen springa utomhus.

Efter cardion var det dags för lite armhävningar och magövningar. När det kommer till armhävningar använder jag mig av träningsappen onehundredpushups. Jag gör dock inte armhävningar 3 ggr/vecka, men när jag gör det så följer jag mitt program =) Magövningarna blev igår v-situps (varvade mellan situps och statisk övning) och sidoplanka.

Det var till min förvåning riktigt kul att köra kondition igen, och det är gött att avsluta med magövningar. Jag funderar över att lägga till lite magövningar efter mina styrkepass också, för jag vill verkligen ha en fin mage till sommaren! Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar