söndag 18 mars 2012

Inställd träning

Enligt mitt träningsschema i högermarginalen så var det dags att köra cardio idag igen. Jag bestämde mig dock för att för en gångs skull göra saker i rätt ordning, dvs måstena först. Jag är annars en mästare på att skjuta upp allt det där som måste göras, och det är därför jag ofta kommer så sent i säng, för jag slappar och gör roliga saker först och sen när det redan är för sent sätter jag igång med det andra. Idag blev det istället städning, matlagning, förberedelse av frukost och matlådor till veckan som kommer, undanplockning av tvätt och så vidare innan jag eventuellt fick bege mig mot gymmet. När jag var klar fanns det visserligen teoretiskt tid över till att träna, men då hade det blivit sen middag och en stressig avslutning på helgen, och det hade jag inte den minsta lust med. Istället hoppade jag i myskläderna och så åt vi middag (Korv Stroganoff med blomkålsris och sallad) till Gladiatorerna från igår, skönt!

När det gäller träning så är planen alltid att träna 4 gånger per vecka, och om jag hinner är det bra med ett femte pass, men det är inget tvång. Jag har nämligen ett annat mål med livet också, nämligen att hitta en bra balans mellan jobb, träning, vila och tid med sambon och kompisar. Det är inte lätt, framförallt inte nu när jag pendlar nästan 2 timmar per dag och vill träna så pass mycket som jag gör. När jag tränar hinner jag inget mer än att laga mat och äta den kvällen, så mitt sociala liv blir utan tvekan lidande av min träningssatsning. I perioder har det varit jobbigt men emellanåt har jag känt en perfekt balans och det är den jag vill hitta tillbaka till. För att göra det och för att orka med allt måste jag SOVA ordentligt vilket är mitt ständiga problem i livet. Jag är i grunden kvällsmänniska och att gå upp klockan 6 (eller tidigare) som jag måste göra nu är en utmaning för mig. Jag vet att jag tjatat om det där med sömnen länge nu, men skam den som ger sig. Det ska gå och så länge jag kämpar så finns chansen. Därför ska jag nu, klockan 21.16, vilket närmast är historiskt, gå och borsta tänderna och sedan kraschlanda i bingen, i trygg vetskap om att alla förberedelser inför morgondagen redan är klara!

Sov så gott och hoppas att ni haft en fin helg!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du jobbar på himla bra med din sömn Tove. Att du går upp så där tidigt leder så klart till att du måste i säng tidigare. Så är det. Imorgon är det ny vecka, nya tag och då kör vi järnet :)

    Kram!

    SvaraRadera