måndag 12 mars 2012

Nypremiär på gymmet och ny fettmätning

Ikväll var det dags för nypremiär på gymmet efter några veckors uppehåll. Det var väldigt stressigt mellan semestrarna och jag hann inte alls träna så som jag ville. Det plus det minst sagt osunda ätandet och drickandet i Österrike förra veckan (hmm och veckorna innan om jag ska vara ärlig) satte uppenbarligen spår och nu var jag uppe i 31,7% fett igen. Suck. Jaja, det var knappast överraskande och inte heller oförtjänt, och jag vet faktiskt inte om jag hade gjort annorlunda om jag fått göra om. Motivationen vacklade och det var ganska skönt att släppa allt och äta precis vad jag ville, framförallt förra veckan då jag verkligen njöt av varenda tugga. Muskelprocenten hade också minskat och jag har nu cirka en månads slit framför mig för att komma tillbaka till de här fina siffrorna. Men tillbaka ska jag, och sen förbi! Målet är fitness, vilket innebär en fettprocent på 21-24%, och dit kommer jag innan sommaren - utan tvekan!

På schemat i min nya 3-split stod bröst, axlar och triceps och det kändes väldigt annorlunda mot min tidigare 2-split. Då körde jag baksida/framsida, så hela kroppen fick sig en genomkörare på varje pass. Idag blev jag inte lika genomtrött, men däremot helt slut mer lokalt i musklerna. Att lyfta armarna när jag skulle duscha efter passet var inte direkt behagligt om man säger så. Imorgon är det dags för ben + mage och jag hoppas att mina stackars knän återhämtat sig då.

För övrigt längtar jag fortfarande tillbaka till Sölden, skidåkningen och kanske framförallt stughänget. Det verkar som att alla som var med känner likadant och vi sörjer tillsammans. Det är bara att åter konstatera att det var en fantastisk semester och att vi har väldigt fina vänner som vi borde umgås ännu mer med!

Nu är det natti natti, det där med sömn fick jag också mersmak på efter att ha snittat över 8 h varje natt i en veckas tid, det händer liksom aldrig annars, men kanske var det var jag behövde för att ta mig i kragen?

2 kommentarer:

  1. Du tar dig tillbaka på nolltid. Man behöver de där perioderna ibland för att hålla motivationen uppe i sin helhet. Utmaningen är kanske att inte tappa för mkt och hamna i gamla hjulspår. Du verkar dock helt ha tagit dig förbi det tänket :) Så bare kör! Jag kämpar på med löpningen och tvingar benen framåt, framåt. Svettigt!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Skönt med semester och det kanske till och med blir ännu bättre resultat nu när du laddat batterierna. Jag har samma mål som du och ungefär samma utgångsläge och jag har bestämt att det SKA gå innan sommaren. ;-)

    SvaraRadera