lördag 17 mars 2012

Lördag!

Både jag och sambon däckade mycket riktigt i soffan igår kväll och vaknade inte förrän halv 3, så kan det gå =) Men det är nåt visst med soffsovningen, det är liksom aldrig så skönt att somna som där.

Idag har vi varit i stan och handlat lite till lägenheten, och nu sitter jag och laddar för ett träningspass. Som sen lunch dricker jag en smoothie som jag hade tänkt lägga upp recept på, men den blev tyvärr inte så god =) En riktig paleo-smoothie blev det i alla fall på kokosmjölk, jordnötssmör och bär. Jag ska öva vidare så kommer det förhoppningsvis recept någon annan gång! På träningsschemat idag står det cardio, tanken är 20 min intervaller på crosstrainer, 25 min intervaller på löpbandet och som avslutning lite magövningar och armhävningar. Jag har ett styrkemål som är att klara 30 armhävningar på fötter, just nu maxar jag ca 20. Bara det är egentligen ganska sjukt, det är inte särskilt längesen jag precis klarade av att göra 1 på fötter!

Ikväll ska jag träffa en tjejkompis som jag inte träffat på evigheter, ska bli så mysigt! Först blir det tapas på restaurang och sen hem till hennes soffa där vi ska dricka vin och äta choklad och ha tjejsnack i massor, längtar!

Hoppas ni har en skön helg!

1 kommentar:

  1. Armhävningar är lite av min svaga punkt, men numera kan jag göra ett tiotal på tå. Det är mycket mer än innan. Jag ska nog ta mig i kragen och häva lite arm framöver. Dips däremot har jag kämpat med ett tag och har blivit mycket starkare där. Ha en fin kväll Tove och njut av tjejhänget :) Kramar!

    SvaraRadera