söndag 11 mars 2012

Hemma!

Hej på er! Nu är jag hemma igen! Vi kom hem tidigt i morse efter en lång natt i bilen och har turats om att sova i soffan och ha ångest över att en fantastiskt härlig semestervecka är över. Det gick ju sådär med knäna men väldigt mycket bättre efter min skidlektion då jag äntligen fick lära mig hur man åker skidor. Min teknik förbättrades med flera hundra procent kändes det som, och jag kunde åka snabbare, med bättre kontroll och med mindre ont. Så även om jag minst sagt är mör i knäna nu, jag stapplar fram kan man väl säga, så var det inte min sista skidresa! Vi har mest varit i Frankrike tidigare men jag tror att vi allihop förälskade oss i Österrike, som på alla sätt kändes mer genuint. Godare mat och bättre priser gjorde inte saken sämre. Om någon undrar hur det gick med kosten så kan jag säga att jag ätit kolhydrater så det sprutat ur öronen, jag orkade inte hålla på och laga egna tillbehör och när det ställs chips framför en efter en dag i backen är det svårt att hålla tassarna borta. Från och med imorgon är det tillbaka till verkligheten och low carb-livet som är den vardag jag trivs bäst med och mår bäst av. Jag ångrar dock inga av mina avsteg, Österrikiska specialiteter som käsespätzle, kaiserschmarren och knödel hade jag inte velat vara utan! Det är helt enkelt skillnad på vardag och semester, och för mig fungerar det bra att ställa om igen fastän jag struntar i allt en vecka. Vet dock att jag har några jobbiga dagar framför mig, med sötsug och kolhydratsug i massor. Mitt försvar blir också nedsatt efter många undantag och steget till att göra fler avsteg är kortare. Men jag är snart back on track igen! Imorgon börjar jag med mitt nya styrketräningsupplägg, det blir 3-split, dvs 3 styrketräningspass per vecka. Ovanpå det blir det ett konditionspass av något slag. Mycket träning framöver och för att bygga mer muskler och förbättra mina resultat börjar jag imorgon en kreatinkur! Nu kör vi helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar