måndag 26 mars 2012

Var tog helgen vägen?

Helgens uteblivna bloggning beror på att jag hade en väldigt rolig helg med ett väldigt späckat schema! I fredags fick vi återigen väldigt god mat på Moccasin och Lindström och Schyffert var i sitt esse på Ljust och fräscht. Jag skrattade så tårarna rann och jag fick ont i magen och kramp i käkarna. Jag ville nästan att det skulle vara slut ibland för jag orkade inte skratta mer. SÅ bra var det! Lördagen bjöd på massa shopping och fantastisk middag hos goda vänner. Det var italienskt på menyn och jag kunde inte motstå vare sig bröd, pasta eller panna cotta. Inte vin heller vilket jag kände av igår... Söndagen blev ändå intensiv den med. Vi gjorde klart hallen hemma och hängde upp tavlor i vardagsrummet och sovrummet, riktigt bra blev det om jag får säga det själv! Tavlan ovanför soffan är nog min favorit... Vi hann också med att träffa ljuvligaste brorsonen med föräldrar. Till min stora glädje sprack han upp i världens leende när han fick se mig och eftermiddagen bjöd på massor av mys, fika och långpromenad i solen.


Helgen innehöll helt enkelt allt utom träning, för det orkade jag verkligen inte igår kväll. Det blev således "bara" 3 pass förra veckan istället för planerade 4-5, men missade träningspass får inte längre ge mig ångest. Jag tränar för att må bra och om träningen istället gör mig stressad tappar den en del av sitt syfte! Jag siktar alltid på ett visst antal pass, men oavsett vad utfallet sen blir så är jag nöjd över de jag genomförde!

2 kommentarer:

  1. Vilken helg:) Fullt upp verkligen.

    Och vilken snygg tavla. Riktigt bra köp! Jag tycker att du är så duktig på att inte få dåligt samvete. Jag får nog inte dåligt samvete med träningen längre, det är mer att jag så gärna vill träna för att det är så roligt. Inte för att jag måste. Och det där med att få dåligt samvete när jag äter något "förbjudet" har blivit bättre. Jag tränar på det hela tiden och jag tycker mig verkligen ha blivit bättre. Synd att man inte insåg för flera år sedan att man inte måste ha dåligt samvete. Det hade underlättat!

    Ha en finfin dag Tove :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår om sinnesstämningen är lite annorlunda just nu, även jag försöker att hålla humöret uppe. Så snart saker börjar reda upp sig kommer det glada humöret på köpet :)

    Vi är ju för gamla och kloka för att ha dåligt samvete, men ändå smyger det sig på ibland. För min del är det mindre med träning men större med kosten. Som du skriver Tove, vad är ett missat träningspass en vecka i det stora hela? I n g e n t i n g. Det är precis som du skriver snarare så att man orkar prestera bättre under de andra passen och orkar oxå köra på under längre tid. Du får ju superfina resultat av din träning och du jobbar på bra så sluta opp med det dåliga samvetet. Peppkram till dig!

    SvaraRadera