fredag 30 mars 2012

Mysdag!

Åh vilken dag jag har! Den började löjligt tidigt efter väldigt lite sömn, men efter en tupplur på bussen och planet så känns det bättre. Åse skulle iväg på Alumni-dag för kostrådgivare utbildade genom mf Hälsoutbildningar, så jag hade istället bokat en dejt med en kär gammal vän. Vi pluggade Elektroteknik ihop ett tag innan hon kom på att det var industridesigner hon skulle bli, och tur var väl det, för det är en tjej med enorm talang för design! I alla fall så har vi inte setts på... minst 5 år, troligtvis fler, och bara haft sporadisk kontakt, så det var riktigt mysigt att få se henne igen. Vi har fikat oss igenom förmiddagen men sen var hon tvungen att sticka och jobba, så nu sitter jag ensam kvar på caféet och bloggar och har det gött. Känns riktigt lyxigt att inte ha något på schemat och bara sitta här med min dator och tjuvlyssna och titta på folk =) Enda "problemet" är att jag måste ta mig förbi Systembolaget och köpa en flaska vin till mig och Åse till ikväll, alltså har jag det väldigt bra.

Till lunch blev det en väldigt god sallad med chevre och hummus. Den serverades egentligen med rostad potatis men den beställde jag bort. För mig funkar det inte att ta in mat och tänka "jag kan lämna potatisen", för jag kan inte det. Jag måste fatta beslutet när jag beställer, för om jag får mat framför mig så äter jag upp den, så är det bara. Då smakar jag en liten bit och sen tar kolhydratsuget över och vips är allt uppätet. Självklart gör jag undantag ibland, men mitt mål är att endast göra självvalda undantag, vilket inte är riktigt så lätt som det låter när suget tar över...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar